duminică, 9 ianuarie 2011

Carti...Part 3

"Xenia si Teodor Dina – Jurnal de familie 1980-2000"Am strans intre doua coperti aceste minunate file dintr-o Carte de aur, care sunt „spicuiri” din Jurnalul de familie pe deceniile 1980-2000, in care sunt adunate o parte din insemnarile referitoare la activitatea familiei Dina in perioada mentionata. 








"Teodor Dina – Jurnal de familie 2001-2008"Odata cu inceperea acestui an pragmatic -2001- a inceput si un nou secol, al XXI-lea, precum si un nou mileniu, al III-lea, de la Nasterea Sfanta a Mantuitorului Lumii, carte ce ilustreaza insemnari adunate de-a lungul mai multor ani, o continuare a insemnarilor referitoare la activitatea familiei Dina.








 
"Neamul Boncestilor din Piscani, Neamul Voinestilor si Neamul Popestilor din Piscani si Negreni"Am scris „Neamul Boncestilor” din Piscani, din respect pentru strabunii mei care dorm sub glie, pentru tenacitatea cu care s-au impus in relatiile cu semenii lor. A vorbi astazi despre Boncesti, despre Voinesti, sau despre Popesti, nu o pot face decat la modul superlativ si cu mult respect.
 





 
"Neamul boierilor Crasanesti din Piscani - Arges"
Am stat mult in „cumpana” pana m-am hotarat sa pun „sub tipar” aceste file de istorie a neamul boierilor Crasănești, din Piscani care au avut mosie in acest sat timp de peste sapte decenii si jumatate. M-am gandit ca nimeni nu v-a mai fi interesat de trecutul acestor oameni care intr-o perioada relativ lunga a istoriei moderne, au trait alaturi (in conditii total diferite) de parintii si bunicii nostrii.


"Neamul Mosnenilor din satul Piscani, Judetul Arges"
Satul Piscani a fost la origine sat de mosneni, insa vitregia vremurilor a facut ca cea mai mare parte dintre ei, (dintre mosneni) sa-si vânda ocinile si sa intre sub dependenta unor boieri devenind rumâni si clăcasi pe mosiile acestora...” 

 





"Am trait 70 de ani printre voi"Pentru realizarea acestui documentar am folosit ca material bibliografic „registrele pentru botezati, cununati si decedati” ale bisericii „Sf. Nicolae” din Piscani pe perioada 1937-1963. Nu pot incheia acest material-studiu, inainte de a aduce si pe aceasta cale multumirile mele cele mai sincere celor care mi-au permis sa cercetez arhiva institutiei bisericii din Piscani, respectiv preotului paroh Cosmin Vârban si d-sale „ajutor” Victor Vladu Popa care mi-a pus la dispozitie materialele necesare.





 "Biserica „Sf.Voievozi”din satul Negreni-Arges "
„Numele satului Negreni provine de la Negre, un boier local, stapân al unor proprietăti funciare in acest sat, in primele decenii ale secolului al XVI-lea. Satul este atestat documentar la 24 Aprilie 1559, insa existenta lui este mult mai veche fiindca satele s-au format cu mult mai înainte de a fi atestate documentar...”








"Piscani - Negreni - Judetul Arges, Starea economica si sociala"

Targul Piscanilor fiinteaza aici la confluenta dintre Argesel, Raul Targului si Raul Doamnei de aproape 170 de ani, fiind mentionat intr-un document din anul 1839. Înfiintarea „targului” in acest an (1839) pe mosia vistierului Mihai Popescu din Pitesti, de la care a fost preluat de catre boierii Crasanești, a contribuit, in decursul timpului, la schimbul de valori culturale intre locuitorii din aceasta zona a Muscelului...

 

"Vlaicu mare Logofat din Piscani-Arges "
Vlaicul mare logofat Piscanul este personajul principal al acestei carti. Monografia satelor Piscani si Negreni judetul Arges, ca de altfel si cea a satelor Racovita, Titesti, Berevoiesti, Stanesti, Golesti si Maracineni, ar fi incompleta daca nu ar avea protagonist pe acest mare demnitar din perioada medievala a istoriei noastre. Cititi cartea si nu veti regreta, fiindca am investit in ea pasiune, dragoste pentru istorie si foarte multi ani de cercetari in arhive si bibliloteci.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu